Wat is er fout gelopen na 9/11? En waarom? En komt het ooit nog goed? Met die vragen trok Rudi Vranckx de wereld rond voor De vloek van Osama.
Maar hij wil ook graag jouw mening. Daarom beantwoordt Rudi al je vragen en reacties tijdens en vlak na de tweede uitzending op de Facebookpagina van het programma. Opgelet: je moet eerst de pagina 'leuk vinden' voor je een reactie kan posten.
Ook op Twitter wordt het debat gevoerd: vragen aan Rudi kan je stellen aan @devloekvanosama; discussiëren met de hashtag #devloek.
Hier worden alle Facebook- en Twitterreacties gebundeld in een handig overzicht. Zo kan je alles makkelijk volgen.
De tweede aflevering van De vloek van Osama, maandag 12 september om 21.15
Tweet
57 reacties ↓
1 didi // 27 jan , 2012 om 19:00
Komen er nieuw boeken van Rudy V .
Webredactie: Op dit ogenblik (februari 2012) zijn er geen concrete plannen voor een nieuwe boek. We houden jullie op de hoogte als daar (naar aanleiding van De revolutieroute bvb.) verandering in komt.
2 Gio // 24 jan , 2012 om 13:32
Komt deze reeks ook op DVD uit zoals Bonjour Congo?
Webredactie: Op dit moment is er geen dvd van de reeks ‘De vloek van Osama’ gepland. Als daar verandering in komt, lees je het op de Canvas-website.
3 megoogh els // 19 jan , 2012 om 13:29
nog niet helemaal bekomen van zweedse film ‘wanneer de duisternis invalt’ -van Anders Nilsson die onder andere een mogelijke -want naar feiten (dus gebeurtenissen) verwijzende- beleving van de islam toont.
en dan nu de laatste zinnen gelezen van ‘de vloek van osama’
niet als dus bedoelde heldendaden van journalisten als daar zijn Rudi Vranckx, helpen om het zwart-wit beeld van onze com-plexe wereld verder in te kleuren.
bedankt daarvoor.
4 dominik // 15 jan , 2012 om 22:48
Spannende boek ik hoop dat er nu ene komt over syrie
5 na // 13 dec , 2011 om 08:44
Spijtig; geen boeken te koop op de lezing…(en dat op sinterklaas
6 Annick D. // 23 okt , 2011 om 00:58
10 jaar reizen doorheen verschillende landen, allerlei gebeurtenissen achterna, die allemaal met elkaar te maken hebben en die ons direct of indirect aangaan. Op een heel menselijke manier verteld. Tot slot een samenvatting die zeker de moeite waard is om over na te denken. Bedankt Rudi!
7 Frank Schuermans // 8 okt , 2011 om 20:57
Ik vond het een sterke reeks reportages, die de gevolgen van Osama vanuit verschillende oogpunten toelichtte.
8 claesen bart // 5 okt , 2011 om 21:42
Heel sterke reeks. Proficiat Rudy
9 Mayue // 4 okt , 2011 om 09:56
laatste reportage vond ik slordig, chaotisch en zonder de bronnen grondig onderzocht te hebben.Vooral het einde van de reportage, namelijk die’ Vlaamse’ moslims die geïnterviewd werden in die reportage. Als je dat als maatstaf hanteert dan konden ze beter Charia4Belgium interviewen, want die hebben meer affiniteiten met het onderwerp van deze reportage dan die cultuurmoslims die nog een veel gevaarlijker facade laten zien.
10 Amy // 4 okt , 2011 om 07:09
Zeer goede documentairereeks! In ieder geval veel beter dan de ‘Koppen’ in september over de gelovers in de complottheorie van 9/11, die geloven dat Amerika achter de aanslagen zat om een oorlog in Irak te kunnen rechtvaardigen. Argumenten van gelovers kwamen niet aan bod. Daarentegen kreeg één niet-gelover de kans om zijn (zeer naïf) argument te geven : er heeft nog nooit iemand uit de biecht geklapt. Maar natuurlijk niet. Spijtoptanten riskeren hun leven.
In ieder geval heeft deze ‘Koppen’ mij nieuwsgierig gemaakt. Een documentaire op YouTube, ZERO an investigation into 9/11 (full documentary), roept toch zeer veel vragen op.
Daarnaast vraag ik me nog het volgende af. Als de terroristen hun werk zeer goed hadden willen doen, dan hadden ze toch eerst Washington aangevallen in plaats van New York. Hun slachtoffers zouden dan belangrijker geweest zijn. Maar nu lijkt het of ze de aanwezigen in het Witte Huis (waaronder de first lady) en in het Capitool de tijd gegund hebben om zich in veiligheid te brengen. En dan is er nog de lichaamstaal van de president, toen hij het nieuws vernam : hij knikt zachtjes ‘ja’ met het hoofd… Maar iedereen die onverwachts dramatisch nieuws verneemt, schudt spontaan vol ongeloof ‘neen’.
11 jl // 29 sep , 2011 om 17:33
Een pluim Rudy. Hele sterke televisie. Nog van dat!
12 B // 23 sep , 2011 om 09:07
Rudy.Je zou eens een vergelijkende studie kunnen maken over de huidige militaire events die in het Midden oosten en wereldwijd plaatsvinden ,en die wisselend bekijken met de militaire strategie die in 650 werdt gehanteerd door de toenmalige Moslim veroveraars.
De periode die de latere kruistochten voorafging.
Griezelig fascinerend, maar tevens zo boeiend hoe de geschiedenis zich dreigt te herhalen.
Niet dat dit het opzet is maar er zijn zo veel gelijkenissen.
Ik denk maar aan . politieke situatie , militaire acties, motivaties . Destabiliteit in cruciale regio’s. Uitloktaktieken.Revoltes. Situatuatie rond Israel enz.
Maak zo eens een vergelijkende studie.
Het lijkt wel een draaiboek van enkele heethoofden die net dezelfde taktieken omzetten in een hedendaags kleedje .
13 Walter // 20 sep , 2011 om 07:53
Schitterende journalistiek. Sommige interviews vragen behoorlijk wat moed, en hoedje af om al die mensen voor de camera te kunnen krijgen. Way to go!
14 kris reekmans // 19 sep , 2011 om 14:01
groepsgevoel, ergens ‡ erbij horen ‡ groepsdruk , geldingsdrang, zoektocht naar levensinhoud , exitentialisme,adolescentie , puberteit, etc… Eigenlijk normale invloeden die op elke jeugd in de hele wereld worden geplaatst.En in de hele wereld reageert een deel van die jeugd daarop volgens wat in hun cultuur toevallig voorhanden is: een terroristische organisatie, of een supportersclub-annex-hooligansgroep , Skin-heads, Gothic’s groepen , of een groep gelijk Sea Sheperd die Japanse walvisjagers jagen . En daarbij vel ik geen oordeel, maar maak enkel een analyse van het probleem.Hopenlijk zit de oplossing daar ergens dan in verscholen.
15 Jonathan // 19 sep , 2011 om 12:23
Interessante reeks. Geeft een goed beeld van wat er na 9/11 gebeurde en nog steeds aan de gang is. Vanavond zal het ook interessant zijn: hoe komt het dat jonge mensen zich kunnen overhalen tot de jihad en zelfs moslims bij ons (in het westen) recruteerden jongeren om te vechten in Afghanistan.
Rudi, prima werk, doe zo verder en licht het westen in van wat er in t Midden-Oosten aan het gebeuren is.
16 Mayué // 15 sep , 2011 om 18:29
Aflevering 2 vond ik wel van hoge kwaliteit!
17 Yilmaz // 14 sep , 2011 om 23:46
Al bij Al zijn de Islamieten in de helewereld den dupe van het gedoe van het westen.Het was te verwachten van Bin laden en Bush vennootschap.
Ik geloof nog altijd niet dat dit door een islamitisch organisatie werd gemaakt. ik beoordeel het niet maar heb echter twijfels, wat betreft de zaak Turkije, Turkije heeft zijn rol heel goed gespeelt maar het westen niet,Premier Erdogan doet nog altijd zijn best en petje af voor de Premier. De nieuwe Ottomaanse rijk is opkomst denk ik.
18 Vanwetswinkel Daniel // 13 sep , 2011 om 23:27
Rudy, word je nooit moe van al die ellende ?
19 B // 13 sep , 2011 om 10:30
Turkye maakte zich odertussen klaar met Gygantische legers aan de Europese grens die voor hun potdicht zat. zij waren zo sterk en goed bevoorraad dankzij hun Oosterse handels praktijken .
Enkel via Turkye konden landen als China , India , Pakistan , Afghanistan Handel drijven met het westen.
Toen men in het westen wakker werdt was het Turkye die de grootste landtroepen staan hield.zo werden de westers troepen gedwongen om in Israel de strijd te gaan uitvechtten.
20 B // 13 sep , 2011 om 10:19
9/11 is louter taktiek. Wat nu gebeurt heeft zich al eens voorgedaan.We gingen met z’n allen toch leren uit de geschiedenis.Anno 630.
Byzantium( “het westen en Vs‡"‡);lag in politiek conflict met Persia(‡ Iran‡"‡).
Arabieren in Syria, Mesopotamia(Iraq, Sirie) waren destijds loyaal aan de Byzantijnen( Olie Westen).De Arabische residenten in de regio dreven handel met het Westen maar hadden weinig sympathie voor de Romeinse (‡Vs‡"‡) bezetters.Toen de Arabische millities van het schiereiland kwamen(vandaag‡Al Qaida‡"‡)werden zij in het tweestromenland plotseling gesteund door de plaatselijke inwoners.
De Byzantijnse bezetters werden zo gehaat dat de Arabische invasie als een bevrijding werd gezien, een emancipatie om zich te ontdoen van de plaatselijke dictatirioale economische bevolkingsonderdrukking.(‡huidige revoltes‡"‡).Net voor Mohammed stierf, verzamelde hij een klein leger dat sterk genoeg en intelligent genoeg was om te strijden over de verre grenzen heen.
Hun taktiek; keiharde precisie aanvallen die ontredderden prikakties om te destabiliseren. De omstaanders waren zo geschokt dat ze snel recapituleerden . Het charisma en de vredelievende persoon van de heilige profeet versnelden enkel het millitaire proces. Wie zich tot Islam keerde liet hij meteen ongemoeid en in vrede verder leven.Dit verklaard ook waarom Arabische troepen zo snel eerst Syria, Persia, Egypte,Het heilige land,North Africa, Spanje, Frankkrijk , Corsica, Cyprus Sicillie enz innamen.
Joden en Byzantijnen hadden in die tijd een pakt gesloten om de heilige stad (‡Jeruzalem “‡")te beschermen tegen de Islam invasie. ze hielden de troepen tegen doormiddel van een Gygantische muur.Mensen die buiten de muur leefden konden enkel handel drijven mits een schriftelijke toelating.maar toen kwamen de Arabische troepen en eisten de stad op.
Oude strategieen werken nog steeds ;
Quran (9:5) I was ordered to fight all men untill they say:
“There is no God but Allah‡.
21 J Samoise // 12 sep , 2011 om 23:44
Sterk, great respect voor deze uitzendingen
Schitterend om te volgen
22 mike // 12 sep , 2011 om 23:15
Al Quada is de oorzaak hiervan
Een gevaarlijke groep extremisten die niet schuwen om bloed op hun handen te hebben
Eerst en vooral mogen al die onschuldige slachtoffers in vrede rusten het echte brein van de aanslagen heeft immers zijn straft gekregen
Men zegt vaak hij werd terechtgesteld, maar zulke individuen worden liever dood dan levend in handen vallen van de vijand
Een ding mogen we zeker zijn
van Al Queda is niemand nig niet van verlost
En ooit ben ik van overtuigd zullen ze wel weer opduiken
23 Fernand Van Lierde // 12 sep , 2011 om 23:04
Gefeliciteerd, mijnheer Vranckx.
Deze tweede aflevering was weer schrijnend pijnlijk. Het treft mij ook weer hoe Amerikaanse generaals e.d. het alleen maar over Amerikaanse doden hebben, terwijl er in Irak zoveel meer andere doden zijn geweest en levens vernield.
Het laatste gesprek met die kolonel was inderdaad ontluisterend!
Fernand Van Lierde
24 salahedeen 2 // 12 sep , 2011 om 22:43
Salaam Aleikum, Abu Rudi ! Na de uitzending van vanavond zal men van vér moeten komen om de Arabische ziel nà 9/11 nog beter uit te leggen. Ik wens iedereen zijn eigen Ibrahim toe en deze wereld wordt zeker een betere plaats, Inch’Allah !
25 leyla // 12 sep , 2011 om 22:34
Ik geniet echt van doc. het vloek van Osama, al ben ik ook niet zo blij met de titel. Alles wijst er op dat Osama een smoes was om heel veel landen en heel veel mensen zo veel elende te bezorgen. Het einde van mensenrechten en grote vrijheidsdenken nadeert. Niemand die zich bekommert om wat er gebeurt. Ik vrees dat de mensen die naar de serie kijken weten of willen weten wat er elderes gebeurt en de mensen die moeten kijken, kijken ongestoord naar boer zoekt vrouw..
Veel respect voor de makers van de serie. kijk graag uit naar volgende afleveringen.
26 Brigitte // 12 sep , 2011 om 18:39
9/11,deze dag was het begin van een georganiseerde misdaad tegen de mensheid.Een misdaad waar nu nog van geprofiteerd wordt om oorlog te voeren in andere delen van de wereld.Shame on you Amerika.Want vandaag de dag vallen er nog altijd duizenden slachtoffers die rechtstreeks te maken hebben met deze zwarte dag in de menselijke geschiedenis.
27 conrad verplancke // 7 sep , 2011 om 13:01
Rudi Vranx en team.
Straf gedaan. Chapeau. Dit is echte staffe journalistiek.
28 LW // 6 sep , 2011 om 12:07
Beste Rudy, zullen we ooit de waarheid weten omtrent 9/11?? Misschien heeft de Amerikaanse overheid de aanslag zelf gepleegd om zo een oorlog te kunnen beginnen en de oorlogsindutrie tegemoet te komen of financieel vlak!
29 Luc Vanhaverbeke // 6 sep , 2011 om 09:26
Proficiat! Proficiat!
Dank u! Dank u!
U toont en zegt wat dringend moest getoond en gezegd worden!
Dank u, meneer Vranckx!
30 Benoit Coppieters // 5 sep , 2011 om 15:16
Beste Meneer Vranckx,
Voor mij zijn uw reportages op het niveau van de BBC. Dat zegt veel over de kwaliteit ervan
). Toch heb ik mijn vragen over 9/11.
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat Osama niets te maken heeft met 9/11, omdat het een “inside job‡ is geweest. Teveel zaken kloppen niet, enkel al hoe de torens inééngestort zijn … Een tweede JFK dus.
Hoe komt het dat de USA 10 jaar nodig heeft om Osama te vinden met de huidige technologische middellen? Zo ben ik ook overtuigd dat Osama niet dood is. Bij Sadam Hoessein hebben we tenminste het lichaam gezien …
Hopelijk brengen uw reportages “De vloek van Osama‡ hierover duidelijkheid.
Ben zeker bereid om u te ontmoeten om hierover te spreken. Ik trakteer
).
Bedankt voor uw werk en om u leven hiervoor de riskeren.
Met vriendelijke groeten
Benoit
31 Anne-Sophie // 5 sep , 2011 om 09:24
Veel bewondering voor je als persoon en je werk.
32 pallas // 4 sep , 2011 om 12:20
Ik heb altijd met grote interesse uitgekeken naar programma’s van Rudi. Zelf heb ik jaren geleden enkele maanden in Pakistan en ook in de grensstreek met Afghanistan doorgebracht. Het is er inderdaad uiterst gevaarlijk gebied. Maar toch krijgen we hier dikwijls een totaal verdraaid beeld van de werkelijkheid. Het is niet de islam die incorrect of agressief is, maar net zoals in sommige andere godsdiensten de mensen die het beleven ervan helemaal verkeerd inkleuren. De overgrote meerderheid van de moslims staat niet achter de terroristische aanslagen en distantieert zich hier duidelijk van. Rudi, ik wens U nog veel succes met uw verdere reportages en petje af!
33 Virginia // 3 sep , 2011 om 15:00
Someone is missing his scarf in here.. #DeEersteMinutenVanDeVloek
34 De Vos Herlinde // 28 aug , 2011 om 01:22
Volg Rudi met veel belangstelling! Geef hem bij deze mijn morele steun! Ju, Rudi!
35 Annoot kristien // 23 aug , 2011 om 18:50
ik kijk er ongelooflijk naar uit,(de vloek van osama )alsook het boek.
je bent een schitterende journalist,ook mijn kinderen zijn fan!
veel succes,en houd het overal veilig!
36 Geert Tersago // 23 aug , 2011 om 13:46
Er klopt iets niet met de titel.
In 2002 heeft de FBI toegegeven dat er geen enkel bewijs werd gevonden dat Osama Bin Laden verantwoordelijk is voor de aanslagen op 11 september. In 2006 heeft zelfs George Bush moeten toegeven dat het Osama-verhaal gebakken lucht is. Waarom houdt Vranckx dan deze titel aan? Weet hij meer dan FBI en de president van de Verenigde State?
Hieruit blijkt nog maar eens de macht van de mainstream media: als je iets voldoende blijft herhalen, zal het volk het wel geloven.
Vraag een voorbijganger op straat wie de aanslagen gepleegd heeft en je zal steevast het antwoord Osama Bin Laden krijgen.
Tijd voor degelijk onderzoek want die gebeurtenis hangt inderdaad als een vloek boven ons hoofd. Het hele anti-moslim discours is gebaseerd op ‘de vloek van Osama’, maar wie zit er werkelijk achter?
37 Gonda // 18 aug , 2011 om 11:22
Hallo,ik heb net de persvoorstellingen en het filmje bekeken van de eerste minuten van ‡ de vloek van Osama‡op de fb pagina van de making of.Ik zat aan mijn computerscherm gekluisterd:heel boeiend en interessant(ik had niet anders verwacht).Ik zal zeker in september voor mijn tv scherm gekluisterd zitten.Ik vraag me af of de docu met de tijd op dvd uitkomt.Mijn exemplaar van het boek van Rudi Vranckx:de vloek van Osama,is al besteld.Rudi en co,ik wens jullie het allerbeste en dat jullie altijd mogen beschermd worden.Jullie zijn stuk voor stuk uitzonderlijke gasten! Wat jullie verwezenlijken doet niemand jullie na.Ik ben het volkomen eens met Nancy(alhoewel Rudi in de politiek:hij is te rechtuit en te eerlijk,maar je weet nooit)Vele groetjes,Gonda
38 essemaeker // 17 aug , 2011 om 13:26
Ik schrok even! Foei, Rudi.‡ Ze zijn het AFGEBOLD‡ Dit is dialekt. Had dit van jou niet verwacht.
39 nancy // 16 aug , 2011 om 16:48
Beste Rudy,
Je bent een zeer belangrijk man voor de Belgische journalistiek, U zal dan ook nog aan politiek doen in België, hopelijk kunnen je ervaringen die U nu op doet jouw de juiste beslissingen doen nemen later, want dat is wat we nodig hebben, mensen met echte kennis over de wereld en het midden-oosten. Tot in de toekomst!
40 xiallwhat // 20 jul , 2011 om 11:38
Natuurlijk, … 9/11 was een “Inside Job‡ ! Bekijk de gelijknamige film … of ‘Loose Change’, …enne … ‘ ‘Endgame - Blueprint for Global Enslavement’ van Alex Jones … en natuurlijk ook last but not least ‘Zeitgeist’ maar eens. ‘t Is dan wél even schrikken, vrees ik … !
41 9-11 scam // 4 jul , 2011 om 13:55
De aanslagen van 9/11 waren georganiseerd door de CIA, wie dat nu nog niet door heeft is te dom om hooi te eten.
42 Gonda // 24 jun , 2011 om 11:06
Ik heb de facebookpagina van‡devloek‡passief gevolgd van in het begin,maar wil hier nog eens reageren.Mijn pet af voor de inzet en gedrevenheid van Rudi en zijn ploeg,waarmee deze docu tot stand komt in uiterst moeilijke omstandigheden.Achter de schermen komt er heel wat bij kijken.Nu zijn jullie aan de laatste eteappe bezig(usa en uk).De laatste loodjes wegen het zwaarts zeker.Na dit hebben jullie zeker een flinke portie congé verdiend.Maar ga ergens heen waar het veilig is.Ik spreek hier nog eens mijn respect en bewondering uit voor de ganse ploeg.Rudi,jij bent een man uit één stuk.Zo lopen er niet veel rond.Ik wens de ploeg een gezonde en behouden thuiskomst toe.Groetjes.
43 Dieter // 23 jun , 2011 om 16:05
Met alle respect voor mensen als Rudi Vranckx, maar wordt het geen tijd dat er écht wordt onderzocht wat er gebeurd is tijdens 9/11? Het hele verhaal hangt met haken en ogen aaneen, maar geen enkele journalist durft de confrontatie aan. Het internet wemelt van beeldmateriaal dat duidelijk aantoont dat er explosieven gebruikt werden bij het instorten van WTC7 (en waarschijnlijk ook de twin towers zelf), er is nooit een serieus onderzoek naar het hele voorval gedaan, niemand stelde zich vragen bij het uit-koers-vliegen van de vliegtuigen terwijl er in zulke gevallen na 10 minuten straaljagers worden op afgestuurd, De crash van Flight 93 liet een enorm gat na zonder één enkel wrakstuk van het vliegtuig in kwestie, van de 19 daders waren er een aantal die achteraf konden aantonen dat ze nooit op een vliegtuig hebben gezeten, de twin towers zijn er op voorzien dat bij een vliegtuigcrash het gebouw gewoon blijft staan en de gigantische pilaren zijn op foto’s duidelijk schuindoorgezaagd, WTC 7 is in mekaar gestuikt zonder dat er een vliegtuig op in is gevlogen, een man die erom bekend stond nog geen Cessna in de lucht te houden, slaagt erin om met een groot vliegtuig een quasi onmogelijk manoeuvre uit te voeren en in het pentagon te vliegen en zo zijn er nog tientallen vreemde feiten.
Moest ik president zijn en ik heb weet van zulke onbegrijpelijkheden, zou ik eisen dat die zaak tot op het bot uitgespit zou worden, maar in tegenstelling wordt alles in de doofpot gestopt! Onbegrijpelijk!
44 cp // 3 jun , 2011 om 15:22
Ben de eerste om te ontkennen dat ik bijgelovig ben, maar vind het toch maar niks dat de ‘gewone’ reacties op de website blijven steken op nr. 13.
Gewoon uit voorzorg, doe ik er graag nog een aanmoediging bovenop, zo komen we minstens uit op nr. 14.
Nogmaals het allerbeste voor de ganse ploeg.
Ik kijk speciaal uit naar de filmpjes en boodschappen uit Irak, maar alleen als ze op een zo veilig mogelijke manier gedraaid en doorgestuurd worden.
Hoop dat jullie alles kunnen uitvoeren zoals gepland, iedereen kunnen ontmoeten die jullie graag zouden ontmoeten/terugzien. Insjallah!
Vanaf maandag begin ik opnieuw te ‘duimen’ - niet op Facebook maar in ’t echt. Insjallah!
45 Morad Mezroui // 24 mei , 2011 om 21:21
Hallo Rudi,
Ik heb de grootste bewondering voor het werk dat je doet, altijd in een moeilijke situaties en plaatsen lukt het je om een zeer goede en objectieve reportage te maken.
Veel moed en succes!
Morad Mezroui
46 Exelmans // 24 mei , 2011 om 20:13
HOOP DAT RUDI NIETS OVERKOMT MIJN BESTE GELUK WENSEN<;
47 De Veuster Alida // 15 mei , 2011 om 14:01
ben een grote bewonderaar van Rudi Vranckx, hij blijft altijd lachen ook al is de situatie soms heel gevaarlijk
moed houden Rudi en wees voorzichtig
van een schoolvriendin van je moeder
Alida De Veuster
48 Exelmans // 9 mei , 2011 om 20:55
Mijn hoop is dat er niets met Rudi overkomt,want het zijn gevaarlijke en ook bange tijden..teveel is genoeg..en het allerbeste voor hem en zijn familie
49 Pierre Cobbaert // 5 mei , 2011 om 23:49
Dag Rudi, ik ben een grote fan en geniet van al jouw documentaires. Toch heeft voor mij 11/9 niets veranderd en ben ik het spuugzat dat 11/9 ons wordt opgedrongen als een mijlpaal uit de geschiedenis. De titel “De Vloek Van Osama‡ klinkt als een Indiana Jones film. Elke dag komen 20′000 mensen om van honger en ontbering, geen media aandacht, geen herdenkingen of grote shows. Elke maand sterven in de VS evenveel mensen van het roken dan op 11/9, nog eens evenveel van alcohol, nog eens evenveel in auto ongevallen en zo’n kleine 10′000/maand aan “prescription drugs‡. Er vielen 10′000 aan 20′000 doden in Japan en meer dan 200′000 van de Vloedgolf in Azië. De VS hebben het bloed van honderdduizenden Irakezen op hun geweten en hebben als antwoord op 11/9 zo’n 5500 van hun eigen soldaten de dood ingestuurd. Waarom dan die Hollywood opgeklopte gebakken lucht over 11/9? (Zelf het datumformaat wordt ons opgedrongen al zijn het volgens mijn weten slechts de VS en Japan die de maand voor de dag zetten). Wees voorzichtig in het buitenland. Groetjes.
50 cp // 4 mei , 2011 om 13:15
@Miezan Millecam
Ja, ik weet het en het kriebelt enorm om ook een account aan te maken. ’t schijnt dat ik er één heb hoor (heel naïef geopend en blijkbaar kan je dat niet meer verwijderen). Mijn vrienden maken altijd grapjes over het feit dat er niets op staat.
.
Voorlopig houd ik mij nog tevreden met de stukjes hier op deze website (ik kan toch heel wat zien hoor ).
De ambitie, de gedrevenheid en de collegialiteit die van de pagina afdruipen! Om jaloers op te worden (ware het niet dat juist dat nu een eigenschap is die mij volkomen vreemd is
En natuurlijk heb ik nog de apotheose tegoed in september.
Ik wens u nog veel twitter- en/of facebookgenot. De info delen met vrienden is de bedoeling. Misschien laat ik mij toch nog verleiden om de stap naar volwaardig facebookgebruik te zetten, zodra ik over mijn vooroordelen heen ben. Ik werk eraan. Beloofd!
Vriendelijke groet,
CP.
51 Exelmans // 2 mei , 2011 om 21:13
het allerbeste ,voor rudy ,hoop dat hij in al die ellende ..; zelf nooit iets over komt.. groetjes
52 JE // 2 mei , 2011 om 17:25
Zeer nieuwsgierig welk effect het nieuws van vandaag (dood van Osama) zal hebben op je reportage !
53 Miezan Millecam // 1 mei , 2011 om 10:10
cp-waarom niet op facebook,dan kon je oa nu Rudi Vrancks direct ‘volgen’ op zijn tocht door Jemen,aan jou de keuze,maar je mist wel één en ander
54 Dieter // 26 apr , 2011 om 20:20
Ik lees net over de “Dancing Girls‡ van Mingora. Is dit zoiets als de “Dancing Boys‡ (bacha bazi) zoals in Afghanistan? In dat geval zijn het minderjarigen die de prostitutie in zijn gedwongen…
55 cp // 17 apr , 2011 om 19:25
Twitteren kan ik niet en Facebooken wil ik niet, dus betuig ik mijn sympathie maar op de ouderwetse manier via de Canvas site.
9/11 veranderde de wereld of wij ons daar nu bewust van zijn of niet, of wij dat nu willen of niet. Mijn kijk op de wereld is in ieder geval veranderd. Niets is nog evident, alles wordt kritischer bekeken…
Aan Canvas: Leuk initiatief om ons op deze manier het traject te laten mee volgen.
Zo wordt ons geduld niet al te veel op de proef gesteld
Aan de ploeg: Hoed af! Jullie doen wat ik wel zou willen, maar niet zou durven (en eerlijk gezegd ook niet zou kunnen

Hou het veilig en veel succes.
Insjallah!
56 C. DUBAR // 17 apr , 2011 om 15:05
Prachtig.
Goede moed en wees voorzichtig.
57 christianne // 14 apr , 2011 om 16:29
Ik kijk ernaar uit om deze reportage van Rudi Vranckx te volgen op canvas binnenkort.
Hij is voor mij althans éèn v/d weinige reporters die met een klare kijk op de zaak een annalyse schetst over de zaak waar hij mee bezig is, ik hoop dat hij gezond en wel terug keert uit een chaotisch deel v/d wereld, waar wij ons dagelijks op verkijken en niet snappen wat deze mensen bezield en zo fanatiek kunnen zijn in hun reacties en geloof.
Christianne
Reageer!